سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

زیستگاه آقابابا: این زیستگاه در 83 کیلومتری شمال شرقی مشکین شهر، در کوه های آقابابا واقع شده و 70 کیلومتر مربع وسعت و 1200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این منطقه محل زیست وحوشی مانند کل و بز، گرگ، خرگوش، خوک و کبک است.

 

 

 

زیستگاه حسن دره سی: این زیستگاه با 60 کیلومتر مربع وسعت و 1700 متر ارتفاع از سطح دریا در80 کیلومتری شمال شرق مشکین شهر قرار گرفته و حیواناتی مانند کل و بز، خوک، خرگوش، گرگ، روباه و کبک در آن زندگی می کنند.

زیستگاه هوشنگ میدانی و قره گؤل: این میدان در دامنه شمال غربی کوهستان سبلان به ارتفاع 2725 متر واقع شده است. تالاب قره گؤل نیز با 2820 متر ارتفاع از سطح دریا در قسمت شمال غربی دامنه های هرم کوه و جنوب شرقی زیستگاه هوشنگ میدانی قرار دارد. این منطقه زیستگاه قوچ و میش ارمنی، کبک معمولی، کبک دری و بسیاری از حیوانات و پرندگان وحشی دیگر است.

زیستگاه خروسلو: زیستگاه خروسلو با 120 کیلومتر مربع وسعت و 1200 متر ارتفاع از سطح دریا در 95 کیلومتری شمال شرق مشکین شهر واقع شده و محل زیست انواع وحوش مانند آهو، کل و بز، گرگ، روباه، خرگوش، باقرقره و هوبره است.

زیستگاه موویل: این زیستگاه در بند موویل در جنوب مشکین شهر و در غرب کوه های هرم سبلان واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا 3200 متر است. در این زیستگاه، قوچ و میش ارمنی، کل و بز از نوع سفید طوقدار، کبک دری، خرس قهوه ای و خاکستری، گرگ، خوک، خرگوش، انواع پرندگان شکاری و لاشخور زندگی می کنند.

زیستگاه سروان دره سی: این زیستگاه با 105 کیلومتر مربع وسعت در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر قرار گرفته است. در این زیستگاه که 200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش(در زمستان)، گرگ، خرگوش، روباه، کبک و کبک دری زندگی می کنند.

زیستگاه شیروان دره سی: این زیستگاه با 75 کیلومتر مربع مساحت و با 2200 متر ارتفاع از سطح دریا، در 20 کیلومتری جنوب شرق مشکین شهر قرار دارد. زیستگاه«شیروان دره سی» محل زندگی دائمی جانورانی مانند کل و بز، خوک، روباه، گرگ، قوچ و میش ارمنی، خرگوش، کبک، کبک دری، قمری، فاخته و شماری از جانوران دیگر و پرندگان مهاجر است.

 


نوشته شده در پنج شنبه 93/7/24ساعت 1:24 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ